Pappa...

Ja eftersom William har världens bästa pappa så har han ju så klart lärt sig att säga pappa också :)
Hahaha, varje gång det låter pappapappapa så lyser Ronnie upp som världens lyckligaste människa.
Men jag måste dock säga att det blir lite mer känsligt när han gråter för ingenting utan bara för att gnälla lite, och så har nån liten tår i ögat, tittar på mig och säger mamma. Ibland bara MAMM! :)
Och då är mamma snabb att lyfta upp och pussa sig galen på den där lilla sötnosen hon har.
Som har blivit såå stor! Jisses, tiden går ju fort som attan.
Men jag njuter av varje stund och jag älskar William så det nästan gör ont i mig.
Jag kan bara sitta och titta på honom i timmar, och så ler han och tölar som bara den.
Jag behöver bara skriva det för att få massa tårar i ögonen.
Denna lilla killen har gjort så mycket för mig, jag är så mycket lyckligare. Jag tar  livet med en klackspark.
Jag har lättare för allting. För det finns inget dåligt så länge jag har min lille kille.
Förstår ni vad jag menar?
Är det motgång så klarar jag/vi den galant för vi har världens bästa lilla kille som gör vårat liv så mycket enklare.


Vi fick åka till akuten i lördags, han hade fått lite gröt på morgonen, och lite potatis och palsternacka vid middag.
Och han blev som en tomat i hela ansiktet, som gick ner över bröst och mage. Han blev trött, hängig, och glansig i ögonen, men ingen feber eller andnings besvär eller nånting.
Så vi ringde rådgivningen, och hon frågar om vi har långt till sjukhuset, njae 20 min säger jag.
Okej, men ni får åka till akuten och ni har en mobiltelefon att ta med va om ni måste ringa ambulans på vägen?
Mitt hjärta stannade och jag blev så nervös!
Jag lyckades hålla mig någorlunda lugn, (det menat att jag inte hysterigråt!) men när vi var på väg in så lugnade det ner sig otroligt mycket och när vi var framme så var det nästan inget kvar alls av det röda!
Men vi fick prata med en läkare, och dom kollade syresättningen och den var det inge fel på, och då sa han att mest troligt är han allergisk mot mjölkprotein, komjölk. Så nu blir det inga mer smakisar förrens jag vet vad som inte är bra!
Vi skulle få en remiss men ingen blir väl chockad över att den inte kommit än? Och jag hoppas så att Ronnie är ledig när vi ska göra stickprover.
Min lilla kille.
Men detta var tills han är ca 2 år.
Har jag inte fått nåt på måndag så ringer jag själv!

På lördag är det även dags för dopet, ca65 personer som kommer.
Mestadels Ronnies närmaste släktingar.
Utav alla dom människorna är det väl kanske 15-20 som är mina närmaste.  :P
Ronnie har en stor släkt och ändå är det liksom inte ens i närheten av hälften!!!
Oj, ja nervös börjar jag väl bli men det är mest för att det är så mycket människor och hur Wille ska reagera.

Hmm, det var väl allt för idag men får försöka skriva snart igen.
Trevlig helg iaf :)


Kommentarer
Postat av: gaby

åh va tråkigt.. vill du testa själv om han e allergiskt så kan du droppa en droppe mjölk på hans arm lr nån stanns på kroppen å se om han reagerar på de.. de borde visa på en gång, iaf nu när han e så stor för de säger att de inte vill göra såna prover innan dom blivit 2 månader men nico vart ju allergist mot mjölk sen han föddes typ.. å innan han blev två mån gjorde vi så.. han reagerade på nåra sek bara (Å de visades som nässelutslag typ.. om du nångång har bränt dig på en brännäsla så vet du) de e trist om de blir allergiska mot de för man måste stå å läsa på allt! men man vänjer sig efter ett tag.. oatly e ju gjort på havre å de finns ju både "mjölk" å "grädde" så de kan man byta till.. sen har du soja prodikterna.. men vissa barn kan reagera på de me.. å så finns de risdryck.. men där har du typ inga mer allternativ.. Finns tofue grejer me om han vill testa de.. som "ost" å "creamfresh"... lite tips bara från en som redan e me om de.. Hoppas de inte e de iaf som han e känslig mot.. ha de bra gumman. kram!

2009-09-17 @ 23:40:37
Postat av: gaby

Ps: om de skulle visa sig att de e de som han e känslig mot å du tycker att dom e dryg me å hjälpa er så har ja massa info hemma som du kan få. Kram

2009-09-17 @ 23:42:59
Postat av: Jennie

Våran tös är komjölks allergiker och blev det när hon var 3 veckor,gick i karlstad till att börja med men det tog alltid så lång tid med recept på välling och när man ska in och ta prover så vi bytte till Arvika och där är de helt underbara och man får hjälp på en gång.Så trivs ni inte med karlstad så finns arvika. Ett litet tips bara=) Våran tös är nu lite över 2 år och komjölks allergin är på väg att försvinna hon kan äta mer och mer mjölkprodukter...och till en början tyckte hon inte det var så gott men nu börjar hon vänja sig=) Fast hon åt aldrig havre,ris,soja baserade produkter för det tyckte hon var mindre gott. Jag förstod inte förens hon blev allergisk att mjölk finns i hur mycket som helst fast med andra namn..Till att börja med tyckte jag det var svårt att få till god mat till henne men lärde mig snart att laga massa gott utan mjölk,använde mig mycket av färska kryddor..Liten utmaning men roligt när man märker vad mycket gott det går att göra.Och tillslut så köpte vi inga barnmatsburkar trots att det fanns en hel del utan mjölk utan gjorde all mat själva vilket var riktigt kul.Lycka till och hoppas att om det är mjölkprotein(komjölk)lillen inte tål att det går snabbt över......Ha en bra dag

2009-09-18 @ 08:02:16
Postat av: Malin

oJ, FÖRSTÅR ATT DET VAR JÄTTEJOBBIGT, INNAN NI VAR FRAMME PÅ AKUTEN... MINNS VÄL MIN SKRÄCK DÅ cASPER FICK SIN FÖRSTA FEBERKRAMP...TÄNK ATT DET REDAN ÄR DAGS FÖR DOP!! iNTE KLOKT VAD TIDEN GÅR FORT... TYCKTE PRECIS DE SMÅ LIVEN TITTADE UT...HA EN FIN HELG! KRAMIZ M

2009-09-18 @ 08:47:27
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0