God morgon..

Det har hänt lite sen jag skrev sist.
I lördags så hade Wille lite ont i magen, så han bara gråt och gråt.
Då brukar det hjälpa att bada, då han såklart slappnar av.
Sagt och gjort, vi hoppar i badet och så visar han att han är hungrig, det är bara att äta på.
Då känner jag hur det blir varmt på hela låret, då bara flyter det och bubblar.
HAN BAJSADE I VATTNET!
Men det var bara att sitta snällt och vänta på att han hade både ätit och bajsat klart eftersom att magen hade gjort ont.
För håller man och grejer med honom när han bajsar så slutar han, och jag vill ju inte att han ska ha ont i den lilla söta magen. :(
Ronnie sitter på toastolen och skrattar, ända tills lukten kommer till honom.
Då gick han ut och fortsatte att skratta, jag skrattade också ända tills jag såg allt bajs som hade samlat sig på botten typ 3 cm från mitt ben.
Jag hade ju så klart fulla mig i flytande bajs också.
Haha, gud.
Ja, säg något man inte gör för sina barn !
Vi har även hunnit med att sova en hel natt utan att vakna och äta under natten. Skönt.
Och igår morse vaknade han vid sex nån gång och käkade, sen somnade vi om och vaknade tio i elva.
Riktigt skönt faktiskt, så jag förstår inte varför alla säger att man inte får sova nåt när man har spädbarn.
Fast i och för sig är det riktigt jobbigt att inte få sammanhängande sömn.
Fast hellre mycket osammanhängande sömn än ingen alls.
Faktiskt.
Mamma sa det igår när hon ringde, att vi vet inte hur det är att ha barn.
Då var vi nyvkna och låg och käkade. Eller ja, William gjorde.
Är han inte alltför hungrig så kan vi ligga ner, han har ju problem att få ett bra tag i bröstvårtan och därför använder jag amningsnapp och då blir det lite krångligare men det går, bara inte magen skriker av hunger.
 Fast nu har han ju äntligen börjat kunna suga utan amningsnappen.
Jag är fortfarande helt säker på att han inte fick tag i bröstet eftersom att när han var nyfödd så hann han inte ligga på mitt bröst tillräckligt länge, jag mådde grymt illa av all lustgas så jag spydde och var yr.
Och då ville jag inte ha honom i knät, samtidigt som jag inte ville annat.
Men eftersom att jag knappt ätit något på ett dygn och hade kämpat hela dagen så var jag verkligen helt slut.
Både jag och Wille sov oss igenom dom 2 första dygnen typ.
Haha..
Men det var såå mysigt att få ligga bredvid honom och bara mysa.
Då låg vi verkligen nära.
Nu är han så stor så han snurrar runt i hela sängen.
Han ligger mellan mig och Ronnie och oftast när jag vaknar så ligger han med benen mot Ronnie och huvudet mot mig.
Nästan så jag tror att han känner matlukten :P
Nej, inte trodde jag att William och Elvis är så små skulle ta upp hela sängen. (Elvis ligger vid fötterna, och är ingen fara för Wille!) Men dom små rackarna + pappa tar hela sängen, men frågar ni pappa så "hänger rava" utanför jämt.
Haha..
Min söta lillebror har ju även hunnit fylla 18.
Så vi har varit på kalas och grattat såklart =)

Nej, dags att ta tag i tvätten nu kanske.
Förresten så har jag inte lagt upp några nya bilder för att jag får inte inte in korten på datorn.
Haha, jag är så grymt oteknisk och det är min käre sambo också så där finns det ingen hälp att få.
Men, snart förhoppningsvist kan jag ladda upp mycket fina kort på min lilla kille.
Haha, han ligger bredvid och skrattar för fulla muggar.
Snacka morgonhumör =)


Kommentarer
Postat av: jannika

hej

jag har lösenord på bloggen nu

princess som användarnamn och krakunge som lösenord



kram

2009-06-10 @ 09:01:41
URL: http://jannikathea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0