Ytterligare en dag som börjar gå mot sitt slut..

Idag har vi städat hela lägenheten och det känns bra, jag har gått och velat få dammtorkat och skurat nu denna veckan.
Men eftersom att jag blir helt förstörd av att dammsuga så har jag inte velat skura vid 20.00 på kvällen när Ronnie dammsugit.
Så idag tänkte jag faktiskt ta dammsugaren och riskera att bli liggandes i badkaret resten av kvällen men min käre sambo höll inte med, så snäll som han är så dammsög han. Med 38 graders feber!!!
Så nu är det skurat och våt dammat, allt riktigt noga!
Nu känner jag mig lugn.
Sen har vi tvättat lite och vikit lite. och så gjorde jag lite kycklinggryta idag istället.
Så nu har vi nyss kollat på en film, halv slumrat i ca en halvtimme och nu ville Ronnie prompt gå med Elvis..
Han har fortfarande feber och känner sig inte pigg alls.. Men, säg emot honom när det är nåt som gäller Elvis!
Elvis är hans ängel, hans allt..
Som vi brukar säga, Elvisen är bebisen som aldrig kom..
Så Elvis är verkligen våran bebis, vårat allt.
När vi städade förut och plockade bort alla hans grejer för en stund, så såg det ju faktiskt riktigt bra ut..
Haha, så ni kanske kan tänka er vad mycket den lilla killen har.. Leksaker, filtar och hans krypin..
Men eftersom att han är en i familjen så åkte allt tillbaka där det stått när det hade torkat på golvet..
Detta är ju mest i vårat sovrum där krypinnet står som det tar plats..
Men man vad gör man inte för någon man älskar ohämmat?!
Den lilla skiten :)
Han i magen är allt en liten skit han också, han har rört sig som bara den, så gott det går..
Man ser en liten fossing komma då och då, och jag känner ju det dock..
Ronnie säger att det ser ut som att han har disco i magen.. haha..
Och då brukar han börja sjunga...
ja, hmm.. Inte direkt vackert men det är charmigt :)
haha..
Så om ca 5 år, ser ni en liten pojke i 5 årsåldern med en rosa piké tröja, snygga byxor och typ kostym skor som går och sjunger Elvis låtar med ena ögonbrynet höjt och ena mungipan uppåt.. Då vet ni att han är Ronnies son :)
Och så ska han ha en rätt egen stil när han dansar samtidigt, lite som Baloo i djungelboken när han vickar på rumpan, och sjunger allt som livet ger.. :)
Hahaha, kan ni också se er det här framför er?
Ja, jag kommer få många goda skratt i framtiden tror jag :)
Det finns ingen som kan få mig att skratta så mycket som Ronnie och det finns ingen som kan få mig så arg som han.
Det måste vara ett gott tecken på att jag verkligen älskar honom..
Han är att en riktigt cahrmknutte som ibland får ur sig orden fel...
Och jag kan vara en riktigt surmus, som Ronnie alltid säger så är jag jätte duktig på att vända på allt..
Och detta har vi haft djupa diskussioner om, sen för bara några dagar sen så säger min kära mor: Ja men Tessan, du får ju sluta vända och vrida på saker och ting, du är fenomenalt duktig på att vända saker till din fördel!
Och ja, röd om kinden får jag väl erkänna detta. Jag är jätte duktig på det! Speciellt om det är till min fördel i diskussioner...
Men ibland så tar jag bara saker som dom sägs, vad annars gör man..
Men då är det inte alltid så det menas, men innan dom får en chans att förklara så är jag redan rasen med tårarna i halsen.. Och stolt som jag är, har jag väldigt svårt att erkänna detta.
Oj, det blir mycket svammel nu tror jag..
Jaja, förstår om ni dragit en djup suck och gett upp efter hälften..
Nu börjar snart One Tree Hill och Gossip Girl, och som den lilla dramtiska och skvaller älskande människan jag är så total älskar jag dessa serier..
Och nu tror jag minsann att mina älsklingar kommer innanför dörren. :)
´
ha det så bra.. :)




Här har vi nyss hämtat lillkillen.. :)
Visst är dom sötare än sötast!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Men hallo Tessan! (inte visste jag att du har en blogg).Hoppas du och bebben i magen mår bra, och hälsa Ronnie. Och Elvis så klart säger Albin här...

Ha det bäst!!!!

2009-03-15 @ 20:48:39
Postat av: Sara

ja förutom förkylningen är allt bra! :) hoppas allt är bra med dig och lillpöjken i magen! snart är han här ;) då får du komma och hälsa på oss så vi får gosa lite me honom :D ha de gött! kramar

2009-03-15 @ 21:37:10
URL: http://yarrrd.blogg.se/
Postat av: Tessan

Haha, nej. Har lite att göra om dagarna så jag tänkte att det kanske kunde vara något :)Ja då, vi mår bara bra, det börjar bli tungt nu! Haha.. Men det är ju ett tecken på ett vi växer så får väl se det positivt :) Ronnie hälsar tillbaka, och jag hoppas allt är bra med er också. Säg att Elvis hälsar en stor blöt puss tillbaka :)

Och ja, klart vi kommer och säger hej när han väl tittat ut :)Han måste ju få träffa alla galna tjejer på Centrum han också :) Haha..

Kramar på er båda.

2009-03-16 @ 07:04:20
URL: http://lelvisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0