Föräldrautbildning..

Ja, den sista har vi varit på idag.
Äntligen är den över..
Visst är det kul att träffa andra som är gravida, men vi har ju bara pratat under "diskussions" tiden när S gått iväg och fixat kaffe och thé. För allt annat som S går igenom har vi redan läst oss till genom böckerna vi fått..
Men lite kul var det att se S visa hur barnet ska suga tag om bröstet..
Hahaha, hon satt och gapade som en liten fågel unge :)
men hon är så snäll, och duktig. För hon är inte sådär "pryd" som min barnmorska, som talar så himla så försiktigt.
Utan S bara, Aj, jävlar vad ont det gjorde nu när bebisen sög tag i bröstvårtan!! Som hon sa idag när hon gick igenom amnings delen.. :)
Och jag förstår inte varför, men så fort vi suttit där på föräldrautbildningen så har Knöddas haft party i dom 3 timmarna..
Han rör sig, sparkar, kommer med rompa och placerar den på revbenen osv.. Ni kan bara tänka er vad bekvämt jag sitter i dom tre timmarna..
Idag träffade jag även 2 st som jag jobbat med, och dom hade en ny vikarie med sig som dom höll på att introducera, och vet ni? Hon var OCKSÅ med barn :D haha.. Det är smittsamt där på Centrum :)
Det var iaf härligt att få träffa dom och höra lite hur det är, för jag saknar dom..
Jag träffade en av vårdtagarna också, han skrattade för fullt när han såg magen och sa att nu jäklar kommer den snart :)
Och, ja det hoppas jag verkligen.. i morgon ska jag till BM, hoppas mitt blodvärde blivit bättre.. Har fått ätit järntabletter tre ggr om dagen..
Så det borde vara MYCKET bättre, hon blir så bekymrad när det inte är bra..
Rent av olycklig blir hon faktiskt..
Hon tycker att jag är så liten, och som vanligt så ömmar folk lite extra för det..
hmm, ni ska bara veta hur många ggr jag kommit undan pga ögonen och längden..
Blinkat med mina bruna, och sagt att men jag som är så liten kan ju inte göra så!!! Hur skulle det kunna gå till när jag inte ens når? Och då har oftast dom flesta (utom mamma, min lärare Leif som alltid visste att det var jag men som ändå inte alltid kunde motstå min charm och dom som känner mig bra!!!) skrattat och klappat mig på axlarna och sagt: Ja, hur skulle det ha kunnat gå till? ;)

Nu ligger älsklingen i sängen och spelar tv-spel och jag sitter här.
Ska åka till mamma sen då Zandra kommer dit och visar kort från Barcelona.. :)
Gud vad roligt..
Snäll jag var mot mamma igår, Nej du får inte följa med till BM på torsdag för nu är Zandra hemma och nu är det hennes tur att höra hjärtljuden :) För hon måste ju få lyssna till sin gudson.. ;)
Hon är snäll så Zandra, men gud. Du ser ju ut som en liten köttbulle :P hahaha..
Och ja, jag känner mig som den största köttbullen i hela världen just för tillfället..
Men mamma vet att jag älskar henne ändå.. Eller hur mamma ?

Nej, nu ska jag lägga mig och vila för ögonen snurrar i huvudet på mig, kanske lyckas sova en sväng t.om?


Kommentarer
Postat av: Ananas

Sorgligt vet jag inte om det kommer att vara. Är så trött på denna magen nu. Den är bara i vägen. Är så träningssugen och bli av med alla kilon så det finna inte ord för det =) Vi mår bara finfint. Tjabo får komma redan idag om h*n vil, inte mig emot. Hoppas det går bra för er också.



Vi hörs!

2009-03-19 @ 15:16:36
URL: http://ananas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0