Morgon promenad...

Ja, vi har nyss kommit in efter 1 1/2 timmes promenad.
Vi tyckte det var skönt alla 3, Wille sov under hela resan, jag fick flåsa och Elvis lukta efter tjejer. (Som numera är hans favoritsysselsättning)
Nu har jag smölat i ett äpple från huset. :)
Vi var där igår, och då plockade jag ett äpple från ett av alla träd och jisses hur gott som helst :)
Så har ni ett smarrigt recept på äppelpaj DELA MED ER :)
Tänkte gå ner och plocka några och göra lite smarrig paj, kanske hälsa på damerna på centrum med lite pajsing?!
(Om det inte går vägen, får ni nöja er med något köpt! :))
Jag, Elvis och Wille tog oss en promenad ner till huset, och då somnade ju Wille och fick sova kvar i vagnen utanför köksfönstret  och då kände jag, att så ska det vara! :)
Inte behöva krångla upp honom för en massa trappor.
Han sov bra inatt, han fick gröt igår kväll igen, och sen bröstmjölk och han har "bara" vaknat 2 ggr på hela natten så det är ett framsteg. Eftersom han började där ett tag med att vakna var och varannan timme för att snutta.
Men nu ligger jag inte ner och ammar längre, utan sätter mig upp så han vaknar till lite så han äter ordentligt och inte bara för stunden.
Så kanske kan vi fixa detta snart.

Idag ska vi väl inte göra så mycket, ska dra dammsugaren en sväng, tror ni han är sugen på en dans tur?


Nej, nu ska lillfisen ha lite käk och sen ska jag väl dammsuga och duscha.
Sen blir det till att laga fläskytterfilé, wok grönsaker, keso med mosad avocado, kanske ska koka en morot också? :)
Tänkte faktiskt ta en potatis till, men bara en liten en :)


Åh, just det.
Igår kväll när jag och Elvis var ute och gick/sprang så satt det 2 katter mitt i vägen och psykade en stackars liten näbbmus. Han hade nosen ner i backen, blundade och skakade!
Stackars liten!
Så jag och Elvis sjasade iväg katterna sen fick Elvis jaga in näbb musen in i skogen!
Tänk att bara sitta så och veta att man ska dö, usch.
Nej tur att superhjälten Elvis kom med sitt envisa skällande som sätter skräck i varenda katt!
(Hmm, säg inget till Elvis men dom bara tittade på honom och funderade varför han störde så jag fick sjasa iväg dom, men ville inte förstöra för Elvis! ) :)
Hahahahahaha....

Nej, dags att göra något med dagen kanske....




Kommentarer
Postat av: Älskling

Hej hjärtat ni e allt mina hjältar ni!!

E så stolt över er ni e ju d bästa jag har!

Nu tycker ja att vi tar å myser istaället för å titta på Tvn=p.

Älskar dig!

Pussar på

2009-09-30 @ 21:18:50
Postat av: Sara

hahaha va söt du är Tessan :D stackars Elvis som trodde han var så stor och stark ;) snäll du är som låter han tro det! heja Elvis!

2009-10-03 @ 00:03:42
URL: http://yarrrd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0