Snö, snö och äsch vi tar lite mer snö..

Ja, det ser ut som han däruppe tänker så idag.
Det bara öser ner, och jag som tycker så mycket om sol.
Snön är till för julafton, sen jäklar i mig kvittar det!
Det måste sluta snöa, jag har ingen lust att gå med Elvis, och den stackarn måste ju få gå på toaletten som alla andra så det är ju bara att ta sin tjocka rav och gå ut..
Suck..
Men han är värd det den lilla prutthunden..
Men sen blir det fasen i mig till att ta en varm mugg te med min bok, som är så bra!
Ska sätta mig i min gamla säng (är hos mamma), och dra en filt upp till hakan och där tänker jag stanna..
Skickade nyss ett sms till Ronnie, att bara för att det snöar idag och han kör lastbil så kommer den lille vilja titta ut idag och han kommer att sitta fast i en backe eller något sådant snyggt så han inte kan åka direkt..
Och han skrev tillbaka att jag skulle ligga ner hela dagen och bara ta det lugnt!
Haha, men bestämmer sig den lille därinne för att komma, ja då är jag den första att lyda !
Nej, jag hoppas att han väntar på papps..
Det gick bra hos barnmorskan igår, han har fixerat sig och fortsätter snäll som han är att trycka neråt.
Om jag får säga det själv så har han även börjat sin vila nu, så jag hoppas och tror att jag kanske inte behöver vänta i en vecka och tre dagar till..
Jag frågade om hon kunde säga hur stor han var ungefär, och då svarade hon att som det känns när hon känner efter hela magen så är han normal stor och ligger nog på ett ungefär runt 3,6 o 3,9 kilo!!!
(En spontan reaktion blev då att jag knep ett tag!)
Men det låter ju bra att han verkar må bra :)
Han kanske är en liten michelin gubbe när han kommer ut ? :)
Och då kändes det även lite bättre för mig som ökat 15 (!) kilo, att han väger en del av det, sen allt vatten och moder kakan, så uppskattningsvist så jag kanske i mig själv gått upp ca 8-9 kilo :)
Så det blir till att gå mycket med vagnen och hunden, iaf när Ronnie är ledig!
Och jag ser fram emot det så mycket!
Mysigt värre :)
Helgen blir väl förhoppningsvist lugn med massa barna födande, och jag tror att jag har en till som håller med mig om det!
En tjej som jag jobbat med som endast ligger tre dagar efter mig. :)
Så vem vet, kanske blir det centrum race inne på bb med barnafödande tjejer :)


Skriver mer sen..

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh, vad spännande (om än jobbigt) att gå och vänta på det lilla miraklet! Jag längtar så tills jag befinner mig i din situation. :) Hoppas han kommer snart, er lille.

2009-03-27 @ 13:22:31
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0