Ja, äntligen har värmen försvunnit.

Det riktigt dundrade igår, och det var så skönt!
Regn, åska och blixt.
En urladdning som behövdes verkligen!
Ja, dessa 2 veckor har vi spenderat hos antingen Ronnies mamma eller morbror eftersom att lägenheten blir på tok för varm.
Det har varit riktigt jobbigt för mina små killar nu.
Elvis har inte ens orkat busa med sin blå! (en leksak som han inte kan leva utan :))
Wille har bara haft blöja på sig och legat i skuggan, där han mått riktigt gött :)
Vi har turats om när Wille varit vaken, om att få sola och så alltså.
Men jag är så trött!
Wille har börjat jaga mig på nätterna, så på morgonen så ligger jag längst ut på kanten, med en Wille kletad emot mig :)
Och eftersom han vänder sig åt alla möjliga håll så är jag så rädd att han ska fastna på mage med ansiktet neråt eller mot min kudde.
Så jag sover helt enkelt utan kudde och vaknar flera ggr på natten för att hålla koll på honom!
Jag vet att jag är en hyper nervös mamma, men jag är så rädd om honom!
Det finns ingenting i hela världen som betyder så mycket för mig som han gör.
Han är det bästa som någonsin hänt mig.
Min lille skit, som har börjat asgarva och töla hur mycket som helst.
Det är så härligt när han skrattar, han skrattar så han kiknar =)
Han brukar stå på min mage och bara titta på mig och le.
Hur underbar som helst.
Det blev ingen husbils semester eftersom husbilen gått sönder på någe vänster.
(Ska vara glad om jag vet vad en motor är för någe liksom! )

Men det har varit grymt skönt att ha haft älsklingen hemma i 2 veckor, bara 2 kvar nu :(

nej, nu ska vi väl försöka hitta på nåt.

Ska försöka sätta mig ner och skriva lite oftare :)


Min lille älskling har även börjat greppa saker med händerna.
Han har en sån där grej med massa kulor i, i bilen vid fötterna som är himla kul att sparka på, för den låter ju då.
Men sötast är han när han pruttar och så ler han som bara den för att det var nåt som låt! :)
Lik pappa. :)

Snart dags för 3 månaders sprutan, och jag är så glad över att älsk har semester så han kan vara med.
För när min lille älskling gråter, så händer det ofta att jag med blir alldeles tårögd.
Och skriker han när han får sprutan så kan det hända att jag blir sur på den som ger den.
Jag vet, det är inte bra.
Men jag gör allt för min lille kille, och sprutan är ju för hans egen skull men blir han jätte ledsen och får ont så fäller jag alla taggarna utåt och lär med all sannolikhet ge den som ger honom sprutan en blick som säkert inte är snäll.
Är jag knäpp bara för det?


Kommentarer
Postat av: Ananas

Ang sprutan så kommer säker han också få sprutorna av bara en sköterska eftersom den andra lär väl vara på semester. Linus fick av en, annars brukar de få båda sprutorna samtidigt av två sköterskor. Men jag kan trösta dig med att det går över väldigt fort och att du inte behöver bli sur på sköterskan. Det är som du skriver för hans bästa. Det gör ont men det går över.



Både jag och Johan tittade bort eftersom det gjorde ont i oss båda. Men det är nåt som måste göras och inte sköterskans fel att det gör ont. =)



Det kommer att gå bra. Är du känslig be Ronnie ha Wille i knät för ni får säkert hålla Willes fötter mellan era knän så han inte rycker till i benet. Och det var inte det trevligaste kan jag säga som fick göra så på Linus. Jag tycker det är hemskt att bara hålla still hans huvud när han ska mätas.



Men åter igen, sprutorna ges snabbt och gråtet kommer också att gå över snabbt. Det är inte så farligt som man tror. :)



Hoppas Wille inte får feber efteråt iaf. :)



Ha det så gött i svalkan. Ser framemot mer uppdatering =)

2009-07-04 @ 23:34:55
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: Malin

hihi, vad härligt! Hon kan med all rätt skryta över sitt lilla barnbarn! Kramiz M

2009-07-05 @ 00:02:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: gaby

tack,va söta ni e.. men allt e faktiskt bra me mig :D ha de gött. hoppas vi ses snart igen. kram!

2009-07-05 @ 12:54:30
Postat av: Lisa

Så söta ni är :)



Jag har sett dig på Orrby 2 ggr tror jag, tror det var du i kassan :) stod William på en grej i vagnen



Kram

2009-07-05 @ 18:40:19
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0