Host host, ahh luft! Tack Jenny för HLR en :)

Ja, gick in en snabbis och såg att jenny gett bloggen HLR så jag tänkte det var bäst att uttnytja det och skriva ett par rader.
Dagarna går väldigt fort måste jag säga.
Vi har kollat på hus och radhus.
Ronnie har gått och förälskat sig i huset och jag radhuset.
Jag hoppas ni håller tummarna med mig för radhuset :)
 William växer så det knakar, han är 69 cm lång :)
Dock går han inte riktigt upp i vikt.
Han väger "bara" 7.300 nånting.
Har inte riktigt kommit underfund med om det verkligen är min mjölk eller för att han rör sig så!
han vaknar 3-4 ggr på natten och äter och har gjort det ett par veckor! Ifrån att ha kanske somnat nio halv tio och käkat en gång och sen somna om och sova till 8 halv nio till att vakna många ggr på ca fem sex timmar och äta.
Jag och BVC tanten tror att det kan vara min mjölk som inte är tillräckligt fet, så vi kom överens om att jag skulle prova ersättning på kvällarna, ifall det är bara just då mjölken inte räcker till.
Så igår efter vi varit hos henne gick vi och köpte ersättning och skulle ge honom igår kväll men icke, då ville han inte ta flaskan och eftersom att han gråt och spottade ut ersättningen så var jag snabb dit med bröstet, gissa vilken som vaknade bara en gång inatt?
Han vaknade vid halv tre och sen halv sju och käkade och somnade sen om tillhalv tio!
Typiskt?
Men vi ska testa ikväll också.
Men sen har ju amningen gått och blivit psykiskt jobbig för mig (VIKTIGT:IBLAND BARA!!) eftersom han är så lång jämfört med mig.
Så är vi nånstans och jag inte kan sätta mig som jag gör hemma så blir det att antingen hänger hela rumpan och benen ut och kanske slår i nånting eller ocskå blir det trångt åt huvudet.
Och man märker att han inte ligger nåt bra, och han äter inte alls som han ska.
Jag frågade Anna om de där med ersättning och jag fick väldigt många bra svar, men hon tyckte att jag skulle fortsätta med amningen, och det har jag ju gjort ända fram till nu.
För jag kunde verkligen inte gå över till ersättning när mjölken faktiskt räckte till eftersom den är bäst!
Och då fick jag dåligt samvete, jag kände mig som en usel mamma som tänkte ge upp det bästa för mitt barn för att det är jobbigt för mig!
Och nu när mjölken kanske inte räcker till, då går jag och får dåligt samvete och känner mig otillräcklig istället.
För man vill ju det bästa för sitt barn, och förut gnällde jag över att det var jobbigt nu gnäller jag över att det kanske inte räcker.
Men våran BVC tant sa att är det jobbigt så är det, och jag är nästan den (som fortfarande har fungerande mjölkproduktion) enda i hela Grums som fortfarande ammar.
Hon tyckte jag var jätte duktig som inte gett upp det, hon tyckte jag hade ammat hur länge som helst jämfört med som är vanligt nu för tiden.
Folk slutar tydligen amma för att kunna släppa ifrån sig barnet för att kunna göra saker ensamma.
Det är väl inte helt rätt?
Någon mer än jag som tycker att man absolut inte ska gå ut och festa iaf inte förräns barnet är ett halvår.
och när barnet är ett halvår menar jag inte att man ska gå ut och supa skallen av sig utan kanske bara ta en öl och prata med en ett par timmar.
Kalla mig gärna gammaldags..
Oj, blev ett långt inlägg om amning.

hmm, har jag nåt mer att berätta?
vi ska på Stinas dop på söndag :)

William ska döpas den 19e september.
Så det är ett tag kvar, så vi får se om bamsingen kan ha min dopklänning.

jaja, får väl kanske skriva lite oftare så får ni veta massa roliga saker också.

Och du arbetskamrat till mig, min mamma har hört talas om att fadern till ditt barn går och säger att han inte får träffa barnet därför är det som det är.
Farmorn har tydligen berättat detta till en av mammas vänner.
Och mamma kände igen ditt namn eftersom jag pratat så om att alla skulle ha barn på jobbet. :)
Träffar dig inte så ofta men jag tycker du har all rätt att veta vad som sägs bakom din rygg..

Kramar på er alla..

Kommentarer
Postat av: jannika

nu skrivs det lite! jag håller med dej fullständigt om amning jag blev jättedeprimerad för jag hade FÖR mycket mjöl i mina så min dotter fick inget bra sug men jag pumpade o pumpade och gav på flaska!! för bröstmölk är det bästa!

och det var ändå en stor kille ni har, min dotter väger7600 så inte alls långt ifrån!! kram på er

2009-08-28 @ 20:52:18
URL: http://jannikathea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

ÄNTLIGEN uppdaterar duuu!!! Jag är inne varenda dag och väntar på blogginlägg, SKÄRPNING Tessan ;) Hoppas allt är bra, du gör rätt med amningen btw. :) puss o kram



2009-08-28 @ 21:31:19
URL: http://marielouiselindqvist.blogspot.com
Postat av: Ananas

Men är 7300 så lite? Linus väger för mycket. Hans 8 kg ligger över medel.



Det var absolut inte min mening att göra det jobbigt för dig genom att jag tyckte att du skulle fortsätta amma. Jag hade mer än gärna fortsatt att amma men har ingen mjölk. Hade jag haft det så hade jag absolut ammat. Men det var bra att du hörde med BVC-tanten. De vet ändå en hel del även om man ibland ska göra det som känns bäst. Man är ju ändå förälder och känner sitt barn bäst.



Att Wille vill äta så ofta kanske kan bero på att han är i en tillväxtperiod och behöver mer mat. Behöver inte alls bero på att du inte har tillräckligt med mjölk. Nämnde inte BVC-tanten nåt om det?



Svårt att tro att du är den enda i grums som fortfarande ammar :)



Jag kan ju säga att jag skulle aldrig lämna ifrån mig Linus bara för att jag inte ammar. Känns som jag aldrig kommer att lämna ifrån honom. =) Jag tar hellre en öl när Linus är med så jag vet vart jag har honom och att han mår bra. =) Men så är det säkert en del som gör. Jag vet en som pumpade ut mjölk för att gå ut och festa. Det gjorde hon ganska tidigt. Förstår mig inte på såna personer :)



Kul med hustittning =) Vart är det ni har kollat?



2009-08-29 @ 00:51:25
URL: http://ananas.blogg..se
Postat av: jenny

åh va roligt med dop, längtar så tills det är dax för Vincent =). Få man vara så nyfiekn och fråga vad det blir för namn? Mer än William då, lite koll har ja =P.



Själv höll jag på att ge upp amningen redan 4:e dan, innan jag kom till apoteket och köpte dinappar. Bara du som kan säga vad som är rätt lr fel, så gör vad som känns rätt.



Usch slå bort alla tankar på om att du är en usel mamma, William tycker du är världens bästa!



Ja, va gör man.. Tur att du håller en uppdaterad =), så man har lite koll på skvallret.



Ha de gott



Kramkram



2009-08-29 @ 22:22:44
URL: http://jennydepp.blogg.se/
Postat av: Malin.O

Det var väldans problem med bäbisar som väger för lite elle för mycket, amning eller inte och ersättning som tydligen inte ska vara bra... Herregud slappna av:) Ersättning är min Theo uppvuxen på och så vitt jag vet mår han lika bra som de som ammats och inte har han exem eller varit mer sjuk än någon annan. Amning är praktiskt och bra, men det är ingen dunder "honung" Njut av bäbis tiden istället. Snart är den förbi och man ångrar att man inte njöt mera... Ha det bäst

2009-09-01 @ 19:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0