Bloggen som dog..

Ja, det tror jag minsann att bloggen har.
Det finns nästan ingen tid till att sitta här längre.
Wille är otroligt mammig vilket innebär att när vi är själva så är han dubbelt så mer krävande.
Han gråter så fort man sätter honom i baby sittern.
Han ska bäras, busas, gosas med hela tiden.
När han sover så ska jag helst ligga bredvid hela tiden, nåde mig om jag flyttar mig.
haha, men detta gör mig ingenting.
Det är ju jag som gjort honom såhär, lyft upp honom innan han hinner skrika, han hinner knappt börja gråta.
Varför ska han behöva det?
Nej, här ska inte gråtas eller behöva vara förtvivlad.
Usch.
Många säger att han måste ju få hinna börja gråta innan jag tar upp honom, men ser han missnöjd ut så förstår jag inte varför jag inte ska lyfta upp honom?
Jag har mitt sätt att göra, och mitt sätt är att få honom att gråta så lite som möjligt.
Enda gången jag faktiskt skrattar när han börjar gråta är när Stina (flickvännen) gråter.
För då stannar han bara upp, lyssnar och verkligen koncentrerar sig sen är det kört.
Men då skrattar jag inte för att han gråter utan för att han ser så rolig ut jämt innan.
Och det här med att han måste börja lära sig att somna själv?
Nej hujedamej.
Usch, jag kan inte stå och smyg titta när han ligger själv i sängen och vänder och vrir sig och söker efter mig.
Suger febrilt på nappen, och ser orolig ut i ögonen.
Usch, jag mår illa av bara tanken.
Nej, vi bestämde oss för att föda barnet och då är det jäklar anamma vi som ska finnas där för honom också..

Nu sitter jag och retar upp mig själv. Haha..

Igår så var den lille duktig, han låg på mage i sängen och såg Elvis tuggben på andra sidan sängen, då hasade han sig hela vägen dit bara för att få ta benet.
Vilket han såklart inte fick, eftersom han stoppar allt han kommer åt i munnen.
Så snart, snart kryper han nog :)
Han hasade sig en bra bit.
Inte dåligt av en 4 månader gammal liten kille :)
Hmm, och tydligen är det tidigt med tänder nu?!
Men men, han verkar ju inte må alltför dåligt av att dom börjar komma så.
Lite gnällig, bitig och dreglig men inte mer.
Jag får höra av väldigt många att vi har en mycket nöjd liten gosse.
Nu kommer snart Stina och Emma och ska käka spagetti och köttfärssås med oss :)
Sen blir promenixen över hela Grums.

Förresten, har jag sagt att vi kanske ska flytta till Karlstad?
Jag insåg en dag, jag kommer banne mig inte bort härifrån eftersom jag inget körkort har.
Då kan det vara skönt att ha gångavstånd.
Men blir det till hösten är jag i Grums varje måndag ändå, då det är Vagga, Gunga, Gå och öppet på badhuset på kvällen då poolen är uppvärmd.

Nu kommer dom :)

Grattis till Jenny som fått en underbart söt liten kille.

Kommentarer
Postat av: Malin

TACK, det var snällt sagt!! Det är jättejobbigt det där, alla andras synpunkter hur man gör med olika saker. Det viktigaste är nog att det känns rätt för er, eller hur? Ha en fin dag, själv ska jag rensa ogräas :( Kramiz M

2009-08-06 @ 09:38:12
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Tror minsannen morognpigg >Tessan gick förbi med vovven i morse... min gubbe trodde att det var du!! Kramiz

2009-08-07 @ 16:11:52
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: linda

Nu har ja lagt ut bilden på bloggen som ja lovade dej för läänge sen :)

2009-08-12 @ 15:15:59
URL: http://lillindas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack snälla, visst är de små liven för söta. Man kan sitta i timmar och bara titta på dem.. Men de växer för fort!!

Tänk att Wille redan är 4 månader!!, det var inte längesen man såg koretn på en liten nyfödd knodd jue..



Vart i karlstad bär det av i så fall då?



Ha de gott



2009-08-13 @ 12:01:43
URL: http://jennydepp.blogg.se/
Postat av: Milla

Hej!

Visst var det dig jag höll på att cykla över imorse utanför röda HSB? Jag är nästan helt hundra på det. Jg ber om ursäkt. :P Klockan var ju bara halv sju och jag var trött som en mört!

2009-08-15 @ 18:17:22
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Malin

grattis i efterskott!!! Kramiz M

2009-08-20 @ 21:05:19
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Hallå där!! dags att återuppstå tycker jag... i alla fall bara lite. Hör av dig om du ska promenera förbi här någon dag, kanhända jag kan klämma lite på bebben, hihi..kramiz M

2009-08-22 @ 12:27:49
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tycker det är dags att återuppliva bloggen nu! Ja gör lite hjärt-lungräddning och hoppas på att de funkar =P

2009-08-27 @ 22:25:00
URL: http://www.jennydepp.blogg.seogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0